purple nails

Je moet zeilen op de wind van vandaag

Saturday, December 09, 2006

Ouwe lul

Gisteravond merkte ik het voor de zoveelste keer. Het is waar:
ik word een ouwe lul.

(Ik weet dat het in dit geval in de vrouwelijke variant hoort te zijn, maar dat vind ik dan weer niet leuk).

De laatste maanden gebeurt het elke keer weer. Ik ga stappen en sta welgeteld een uur op de dansvloer en dan heb ik het in één klap volledig gehad. Dan wil ik alleen nog maar uit die pokkeherrie vandaan en ergens rustig zitten met mijn biertje of wijntje. Sigaretje erbij en dan mensen kijken gevuld met wat geklets.

Het liefst ook eigenlijk geen geklets, maar echte gesprekken. Niet van dat nonsens café geouwehoer, maar echt iets interessants.

Zie je nou wel....

Vroeger was dat nog wel even anders. Dansen tot 4 uur snachts tot ik totaal bezweten was en gewoonweg niet meer kon. En als het zo uitkwam nog even staan zoenen midden op de dansvloer.

Werkelijk, wat een nonsens vind ik dat nu. Hou toch op.

Nee tegenwoordig wil ik naar leuke optredens, beetje ouwe rock en roll met een paar goeie oude ballads er doorheen zodat deze ouwe lul nog een beetje romantisch schuivelen kan.

Of misschien wat minder roken en wat meer sporten?... brr...sport...eigenlijk vind ik spot een beter woord voor zoiets hoor.
Hier op de dijk zien we wel eens van die figuren joggen in de volle tegenwind en vieze motregen, compleet in tenue. Ik snap daar werkelijk niks van.
Ik heb de discipline niet. Weleens geprobeerd hoor met een vriendin samen. En dan maar hollen in het Twiske op een vlot drafje. Geloof me, ik zie er uit als een Freggle als ik ren. Ik wil het ook wel eens voor de gein doen, dat rennen. Heb altijd de lachers op mijn hand dan.
Maar afin, dat hollen met een vriendin eindigde dan elke keer weer op een bankje druk kletsend over van alles (relatieproblemen en mannen favoriet). Totdat je op een gegeven moment ontdekt dat het begint te schemeren en het wordt best koud ineens. Dan is het rustig terugwandelen. Weer niet gelukt. Helaas.

Nu heb ik van de zomer een racefiets aangeschaft. Prachtig ding. Het ziet er ontzettend sportief uit. Maar na 2 keer een half uurtje fietsen waarna ik meteen met een knalrood hoofd op bed ben gaan liggen en totaal bek af was, begon het te regenen. En sindsdien is het regenachtig gebleven. ... echt waar...
Dus dan maar weer op de brommer. En dan maar meer kroegjes dan clubs bezoeken..



1 Comments:

At 8:22 PM, Blogger Hannah said...

Nou als het zo zit, dan ben ik al een paar jaar een oude lul. of lullin. wat is het vrouwelijk equivalent van een lul?
..een.. kut?

Het uitgaansleven van Zutphen voorspoedigt dat proces ook wel hoor. Ik verveel me.

Ik vind het ook prettig om knus bij elkaar te zitten, wat praten, wat roken, wat lachen. "Dit nummer moeten jullie echt even horen."
En ach; we gooien er nog een dvd'tje in.
"Heeft iemand zin in pannekoeken? "

:o) Ben laatst wezen dansen in Doornroosje. Ik vond het lekker om er eens uit te zijn, en de DJ deed zijn best, en ik heb gedanst. maar inderdaad na een uur of twee was het goed zo. broodje eten, lekker discovery channel kijken en nog wat kletsen.

ik kom gewoon bij je wonen hoor! ik bouw een eigen woonbootje die ik achter de jouwe aanmeer.ik gun je je privacy, natuurlijk. ;o)

kusjes van deze ouwe vagina

 

Post a Comment

<< Home