purple nails

Je moet zeilen op de wind van vandaag

Thursday, March 22, 2007

Shaffy is weg...




Hier krijg ik dus echt de zenuwe van.

Shaffy is weg. Al sinds zondagavond is ie niet meer thuis gekomen. En dan vraag ik me toch af...Hij loopt altijd te banjeren door de binnentuin.


De woningblokken voor en achter gaan tot drie hoog. Er is een klein plekje heel wat tuinen verderop waardoor ie mogelijk die binnentuin uit gewandeld kan zijn, maar waarom zou ie? En dan nog...als je een katje alleen ziet lopen en je merkt dat ie verdwaald is of wat dan ook of sterker nog, als je zo'n beestje in huis neemt omdat je denkt dat ie zn baasje kwijt is of geen baasje heeft, DAN:


1 BEL JE TOCH EVEN NAAR AMIVEDI,

2 KIJKT OP MARKTPLAATS BIJ VERMISTE DIEREN,

3 MELD HET BIJ DE DIERENARTS

4 MELD DIT BIJ HET DIERENASIEL

5 PLAATST EEN ADVERTENTIE

6 HANGT EEN BRIEFJE OP IN DE BUURT.


Want als goed mens wil je toch zeker dat zo'n ukkie bij zijn eigen baasje terug komt? En als je erover denkt om hem zelf te houden omdat het een heel lief super aanhankelijk diertje is, dan check je toch zeker eerst even of ie niet vermist is?!.

Dan is er nog een andere optie: hij zit ergens opgesloten. Maar in een drukke volle stad hoort men een hard miauwend katje echt wel hoor..

Ik kan me niet indenken dat ie aangereden is of iets in die trant want we hebben al naar de dierenambulance en de dierenartsen gebeld, dus dan had dat al bekend moeten zijn.
Alle 6 stappen van hierboven zijn door ons al uitgevoerd en ik heb Shaffy op 5 sites waaronder Marktplaats, Hyves pagina's over de buurt, een speciale vermiste en gevonden dieren site en Amivedi gezet met foto en details.


Mijn intuïtie zegt dat Shaffy bij andere mensen in huis zit die helemaal verliefd op hem zijn geworden.. Hij is zo mak dat ie nogal binnenloperig is bij de mensen in de binnentuin. Daar zal ie wel kennis gemaakt hebben met een gezinnetje met een klein dochtertje dat helemaal verzot is op hem ofzoiets. En dat die lui hun smoel houden over het feit dat ie bij hen zit omdat ze hem dan lekker zelf willen houden.

Want het kan niet anders dan dat er minimaal 1 iemand moet zijn die weet waar ie zit. Die ene persoon heeft schijt aan het baasje van Shaffy en totaal geen mededogen of verstand want anders ga je wel even 1 van die 6 stappen na. Wanneer deze persoon dat zou doen dan zou Shaffy direct weer terugkomen bij waar ie hoort namelijk.

Ik kan niks anders doen dan afwachten en hopen dat ik hem nog eens te zien krijg. Helaas is dat lot nu geheel in de handen van andere mensen, waarbij ik alleen kan hopen op vriendelijkheid en behulpzaamheid. Maar eerlijk gezegd begin ik daar steeds minder in te geloven..

6 Comments:

At 4:12 PM, Blogger Hannah said...

ohnee wat jammer! ik zal voor je duimen en hopen dat hij snel terug naar huis komt. het is zo'n leuk beestje. veel geluk joh...
desnoods ga je bij mensen aanbellen. ja toch?!
hannah

 
At 4:15 PM, Anonymous Anonymous said...

flyeren met die hap! of had je dat al gedaan?

Moet ik helpen met het onderflyeren van die hele toko daar?

Onder de ruitenwissers, op de ramen van huizen (naar binnen gericht!), lantaarnpalen...

 
At 10:23 AM, Blogger Doris said...

Hij is terug hoor :) Paar dagen geleden kwam ie gewoon weer binnen gewandeld al miauwend. Hij was heel erg vermagerd en had allemaal wondjes op zijn schoudertjes en heupen. Lijkt er dus op dat ie ergens opgesloten gezeten heeft en zich met volle vaart door krappe ruimte geperst heeft om er weer uit te komen.

Afin, katje terug...alleen baasje weg nu :s

 
At 10:30 AM, Blogger Doris said...

Oh en R had wel flyers opgehangen, stuk of 100 wel. Hele buurt mee gebombardeerd. Dag nadat ie dat gedaan had was shaffy weer thuis. Dus tis goed mogelijk dat iemand toch maar even in zn schuurtje is gaan kijken ook ofzo...

 
At 3:33 PM, Anonymous Anonymous said...

Hoor ik vaker, zulke verhalen. Gelukkig dat ie weer terecht is iig.

 
At 9:13 AM, Blogger Hannah said...

jippie !!!!

 

Post a Comment

<< Home