purple nails

Je moet zeilen op de wind van vandaag

Thursday, June 14, 2007

Kledingschoenentik

Ok, dan stelletje zeikerds ;) dan maar weer eens een nieuwe update.


Er gebeurt de laatste tijd veel en niet alles vind ik gepast voor internet, is dat een excuus?


Vandaag druk gehad. Ik heb mijn hele waterhuisje overhoop gehaald, want jawel; ik heb mijn kledingkast eens opgeruimd. De doelstelling was om eens flink wat kleren weg te gooien die niet meer gedragen worden of niet leuk meer zijn.

En mijn god, wat heb ik toch veel kleren. Daarnaast de kledingkast in mijn oude slaapkamer ook maar eens leeggehaald want daar zijn andere plannen voor tegenwoordig.


Maar wat is dát moeilijk...bij alles denk ik 'oeh, had ik dat ook nog? wat leuk!' of 'hey, wat is dat?? kan ik me niet meer herinneren, maar op zich is het wel een leuk ding', tot zelfs 'ok dat vind ik nu geen leuke kledingstuk meer.........maar wie weet....vind ik het volgend jaar ineens wél leuk'. Kortom ik heb welgeteld10 dingetjes weggehaald uit een enorme shitload aan kleding.


Hoe kom ik nou aan zoveel kleding?. Je zou kunnen denken dat ik misschien stiekem heel rijk ben, maar helaas, die vlieger gaat niet op. Nee, de reden is heel anders. Ik heb er 1 woord voor: rommelmarkten.

Goed dat was gelogen, ik heb er nog veel meer woorden voor.

Op een rommelmarkt waan je je namelijk ineens in een wereld waar de meest leuke kledingstukken voor een euro te koop zijn. En geloof me, dan ga je inslaan als vrouw zijnde.

Mijn vader deed het laatst nog na 'daar komen M en haar moeder N aangelopen op de rommelmarkt...daar ligt een berg kleding op een kraam...en dan krijgen we eerst N: hey wat leuk...die koop ik! en die koop ik ook! en die ook!. Als die dan weg is komt M er meteen achteraan..: hey wat leuk dat koop ik! en dat is ook leuk zeg, vooruit dat koop ik ook!!!, wat is dat? wow wat leuk die koop ik ook!!! '.

Als we terug komen van de rommelmarkt en een 'nieuw kledingstuk gelukzalig uit het plastic tasje halen, zegt mijn vader tegenwoordig 'goh, wat ontzettend leuk zeg! dat kan weer mooi bij de berg'.


Achja.


Ik ben zelfs zo erg dat ik H en M kleding vaak niet eens meer in die winkels koop wanneer ik het te prijzig vind, want ik gok het erop dat ik het vanzelf wel voor een prikkie op de rommelmarkt terugvindt.

Zo ook laatst. Een paars ribrokje dat in de H en M lag voor 30 euro. Die heeft deze mevrouw hier voor 50 cent gekocht op de rommelmarkt.


Kijk, en dan krijg je je kast wel vol ja.


Met schoenen idem dito trouwens, hoewel die er absoluut nog wel mooi en schoon en nieuwig uit moeten zien (mijn vader vindt dat trouwens een smerige gewoonte...nog wel meer mannen overigens). Tja.


Maar zolang ik nog niet zink vind ik het allemaal helemaal best.


Ik zeg: lang leve de rommelmarkt!





2 Comments:

At 5:17 PM, Anonymous Anonymous said...

Wat ze zeggen; vrouwen en kleding..
Allemachtig zeg.

Ziet eruit alsof er een grote groep mensen is komen feesten daar op de boot. Gezellig.
He, ik ga ook allemaal schoenen op m'n kamer zetten, kijken of dat helpt!! :0)

 
At 10:34 AM, Blogger Hannah said...

ik MOET een keer met jou mee naar de rommelmarkt.
en zelfs de dingen die je weg wilt gooien kun je misschien nog slijten aan vriendinnen .. hint hint :o)

 

Post a Comment

<< Home