purple nails

Je moet zeilen op de wind van vandaag

Tuesday, November 08, 2005

Bastards

Ik kan er elke keer weer zwaar geïrriteerd van raken...

Dan loop je hier in Amsterdam op straat en dan komt er zo'n groepje aan lopen. Op je tenen kun je het al weer voor de zoveelste keer aan voelen komen. Het wordt voorspelbaar, sterker nog het ís voorspelbaar..


Op het moment van passeren vindt altijd minimaal 1 kolerelijer (sorry hoor, ik ben geïrriteerd als de neten nu) het dan persé nodig om zoiets te zeggen als


'Hee moppie, alles kits achter je rits?' (waarbij je totaal gecheckt wordt inclusief geile zoengeluidjes)


Waarop ik dan bij mezelf hele kwaadaardige superboze gedachten en verwensingen voel en o zo graag wil uiten. Maar van uit de ervaringen weet dat je dát maar beter voor je kunt houden. Anders gaan ze je helemaal lastig vallen of gooien ze je ruiten meerdere malen in (zoals bij de vorige buurman), gaan met een groepje voor je deur staan en je lopen bedreigen een paar weken lang (zoals bij het meisje dat hier boven woont), of je krijgt een klap op je gezicht en er worden je aantal gekneusde ribben geslagen (zoals bij een voormalig klasgenootje).

Vervolgens kun je weinig anders zeggen dan een mild:

'Doe even normaal man'

Waarop de dappere dombo het dan TOTAAL GERECHTVAARDIGD vindt om hetgeen je zojuist geantwoord hebt expres belachelijk te immiteren en een amsterdams accent te faken.


HET KOMT ME ECHT MIJN STROT UIT. En altijd als mijn vriend er niet bijloopt want als die er wel bij is dan houden ze hun bek wel.
Sodermieter op zeg. Ik ben een vrouw en ik ben geen lopende kut met twee tieten. Ik ben verdomme een afgestudeerde therapeut. Ik werk. Ik ben vrouw.
Ik verdien respect ja.

2 Comments:

At 3:42 AM, Blogger Hannah said...

yeah!! you go girl!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! volgende keer gewoon zeggen hoor. gewoon voor jezelf opkomen. of zoals ik altijd zeg "ja alles kits achter mijn rits hoor lieverd. en met jou? zeg mag jij zomaar van je mammie met vreemde vrouwen praten? en dan diep in zijn ogen kijken en hem laten weten dat het je echt geen fuck doet.dat is veel leuker. hi of je zegt helemaal niets en pakt gewoon je pepperspray uit je zak en dan vraag je hem nog eens te herhalen wat hij zojuist zei. hehe

 
At 11:09 AM, Blogger Doris said...

Oei wat was ik boos zeg..

Ik werk nu bij rembrandt om de hoek. Maar normaal gesproken heb ik niet zo'n last van dat soort vervelende groepjes omdat ik normaliter met rembrandt samen ben hier op straat. Nu loop ik echter iedere dag heen en terug in mn eentje van rembrandts huis naar mijn werk. En dat is echt niet leuk zeg.. Ik kan nu wel concluderen dat dit echt een vervelende rotbuurt is. Maakt me verlangend naar Den Ilp.

 

Post a Comment

<< Home